• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024

اخبار ویژه

امام جمعه مرودشت گفت :اعتدال در بخش صادرات کمک به تولید کننده را در پی دارد/بمباران تلاویو وحیفا از آثار خون شهیدان مقاومت می باشد امام جمعه مرودشت گفت :حضور مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه نشان از اقتدار ایران اسلامی در خاورمیانه دارد/ شهرستان مرودشت مستعد برپایی برنامه های فرهنگی بیشتری می باشد  امام جمعه مرودشت گفت:مسیر فراجا مسیری جهادی است/ایران اسلامی همینه پوشالی رژیم صهیونسیتی را فرو ریخت امام جمعه موقت مرودشت گفت: گردشگری فرصتی برای تاثیر گذاری در حوزه های مختلف می باشد/ خدمات آتش نشانان به مردم قابل تقدیر وستایش است پولادمردان وزنه بردار مرودشتی در مسابقات جهانی جوانان اسپانیا امام جمعه موقت  مرودشت گفت : هشت سال دفاع مقدس قطعه بی نظیری از تاریخ اسلام می باشد/دستگاه های خدمت رسان نهضت آسفالت را ادامه دهند امام جمعه مرودشت گفت :هفته وحدت زمان مناسبی برای توجه به مشترکات دینی شیعه وسنی است / شعر وادب فارسی با فرهنگ دینی ما عجین شده است    امام جمعه موقت مرودشت گفت :گلایه امام جمعه موقت مرودشت به قطعی بدون اعلام برق به مردم  / تسریع در پروژه های عمرانی در اولویت دولتمردان قرار گیرد

11

آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان مرودشت

  • کد خبر : 1963
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۶
آغاز برداشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان مرودشت

به گزارش پایگاه خبری افق مرودشت ، منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: امسال افزون بر ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی بخش سیدان به کشت ذرت علوفه‌ای بهاره اختصاص یافته است. او ادامه داد: پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۲۲ هزار تن علوفه مرغوب به صورت مکانیزه برداشت شود. امیریان […]

به گزارش پایگاه خبری افق مرودشت ، منصور امیریان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: امسال افزون بر ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی بخش سیدان به کشت ذرت علوفه‌ای بهاره اختصاص یافته است.
او ادامه داد: پیش بینی می‌شود از این سطح بیش از ۲۲ هزار تن علوفه مرغوب به صورت مکانیزه برداشت شود.
امیریان افزود: این میزان علوفه علاوه بر تامین نیاز دامداری‌های شهرستان، جهت سیلو و تعلیف دام به سایر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار بارگیری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: ذرت علوفه‌ای به عنوان یکی از ۸ محصول استراتژیک و راهبردی محسوب می‌شود و در تامین نیاز علوفه‌ای واحد‌های دامی نقش بسیار مهمی دارد و در این خصوص سیاست‌های حمایتی وزارت متبوع نیز بر این است که ضمن افزایش ضریب خود اتکایی علوفه ای، کیفیت محصولات تولیدی نیز افزایش یابد.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه از لحاظ منابع آبی و نیاز به تأمین علوفه مورد نیاز دامداران، افزایش عملکرد در واحد سطح بسیار حائز اهمیت است و در همین زمینه بیش از ۹۰ درصد این مزارع به روش نواری، آبیاری می‌شوند.
امیریان با اشاره به اینکه ذرت در شهرستان مرودشت به ۲ صورت بهاره و تابستانه کشت می‌شود، گفت: برداشت ذرت علوفه‌ای بهاره در مرداد و برداشت ذرت علوفه‌ای تابستانه نیز از اواخر مهرماه آغاز می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: ذرت علوفه‌ای به دلیل داشتن پروتئین، سلولز، نشاسته و فیبر یکی از بهترین نباتات برای تغذیه دام به حساب می‌آی

لینک کوتاه : http://ofoghemarvdasht.ir/?p=1963

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.