• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024

اخبار ویژه

پولادمردان وزنه بردار مرودشتی در مسابقات جهانی جوانان اسپانیا امام جمعه موقت  مرودشت گفت : هشت سال دفاع مقدس قطعه بی نظیری از تاریخ اسلام می باشد/دستگاه های خدمت رسان نهضت آسفالت را ادامه دهند امام جمعه مرودشت گفت :هفته وحدت زمان مناسبی برای توجه به مشترکات دینی شیعه وسنی است / شعر وادب فارسی با فرهنگ دینی ما عجین شده است    امام جمعه موقت مرودشت گفت :گلایه امام جمعه موقت مرودشت به قطعی بدون اعلام برق به مردم  / تسریع در پروژه های عمرانی در اولویت دولتمردان قرار گیرد امام جمعه موقت مرودشت گفت :پیاده روری اربعین تداوم مسیر عاشورا است / آزادگان سرافراز ذخائر انقلاب هستند جدول زمانبندی مدیریت اظطراری بار اعلام شد باشگاه کیوکوشین ایچی گکی پرو مرودشت قهرمان مسابقات استانی کیوکوشین شد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت :پرسشگری،مطالبه گری وروشنگری فریاد رسای خبرنگاران است / به جد پیگیر دغدغه های صنفی خبرنگاران واصحاب رسانه خواهم بود

5
فرماندار ویژه شهرستان مرودشت :

ارائه طرح منطقه ویژه گردشگری در مرودشت

  • کد خبر : 2818
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۱۴
ارائه طرح منطقه ویژه گردشگری در مرودشت
دیدار فرماندار ویژه شهرستان مرودشت با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس به گزارش پایگاه خبری افق مرودشت، در ادامه سلسله جلسات فرماندار ویژه مرودشت با مدیران استانی به‌منظور بررسی و رفع مسائل و مشکلات شهرستان، دکتر اسماعیل خوشبخت با حضور در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیرکل دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در این جلسه با اشاره به موقعیت خاص مرودشت در کریدور شمال به جنوب و همچنین وجود آثار و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری مهم در آن گفت: مرودشت، شهرستانی ویژه از حیث وجود آثار تاریخی و گردشگری است و این ظرفیتی عظیم است و در صورت بالفعل شدن و با برنامه‌ریزی صحیح علاوه‌بر حفظ و نگه‌داری این آثار، زمینه را برای حضور گردشگران و توسعه اقتصادی شهرستان فراهم می‌آوریم.

وی افزود: مرودشت، قطب کشاورزی منطقه است و معیشت درصد بالایی از مردم شهرستان به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به کشاورزی وابسته است. رئیس شورای تأمین شهرستان مرودشت تصریح کرد: به‌دلیل خشکسالی های پیاپی طی سالیان گذشته، سطح آب‌های زیرزمینی به میزان زیادی پایین رفته و موجب فرونشست زمین شده‌است فرونشستی که علاوه بر کشاورزی و معیشت مردم، آثار تاریخی باارزشی از جمله تخت جمشید و نقش رستم را نیز با خطر مواجه کرده‌است. وی اذعان داشت: کشاورزی به شکل سنتی دیگر مقرون‌به‌صرفه نیست و موجب آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دشت مرودشت و آثار تاریخی و طبیعی شده‌است لذا باید سیاست هایی مانند تغییر الگوی کشت و یا طرح های گردشگری اجرایی و عملیاتی گردد که علاوه‌بر حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از آسیب به آثار تاریخی، معیشت و اقتصاد خانوارهایی که از این راه ارتزاق می‌کنند نیز حفظ شود. دکتر خوشبخت اذعان داشت: راه اندازی منطقه ویژه گردشگری در مرودشت از جمله مهمترین و بهترین راهکارهایی است که تمامی این موارد را تحت پوشش قرار میدهد.

وی افزود: این موضوع ازجمله مهم‌ترین مسائلی بود که از ابتدای حضور در شهرستان پیگیر آن بوده ام و به لطف خداوند با همکاری‌های استاندار محترم فارس و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی آن میسر شده‌است. رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان مرودشت، توسعه گردشگری را زیربنای توسعه اقتصادی و فرهنگی دانسته و افزود: مرودشت، شهرستانی با ظرفیت‌های بالقوه فراوان جهت توسعه و شکوفایی گردشگری است که متأسفانه تاکنون این مهم مغفول مانده است. وی اظهار داشت: راه‌اندازی منطقه ویژه گردشگری شهر مرودشت موجب توسعه گردشگری و اقامت گردشگران در شهرستان و درنتیجه اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی مرودشت می‌گردد.

دکتر خوشبخت خاطرنشان کرد: به دنبال تکمیل طرح منطقه ویژه گردشگری و اخذ مجوزات لازم هستیم و این امر باید هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

لینک کوتاه : http://ofoghemarvdasht.ir/?p=2818

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.