• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024

اخبار ویژه

پولادمردان وزنه بردار مرودشتی در مسابقات جهانی جوانان اسپانیا امام جمعه موقت  مرودشت گفت : هشت سال دفاع مقدس قطعه بی نظیری از تاریخ اسلام می باشد/دستگاه های خدمت رسان نهضت آسفالت را ادامه دهند امام جمعه مرودشت گفت :هفته وحدت زمان مناسبی برای توجه به مشترکات دینی شیعه وسنی است / شعر وادب فارسی با فرهنگ دینی ما عجین شده است    امام جمعه موقت مرودشت گفت :گلایه امام جمعه موقت مرودشت به قطعی بدون اعلام برق به مردم  / تسریع در پروژه های عمرانی در اولویت دولتمردان قرار گیرد امام جمعه موقت مرودشت گفت :پیاده روری اربعین تداوم مسیر عاشورا است / آزادگان سرافراز ذخائر انقلاب هستند جدول زمانبندی مدیریت اظطراری بار اعلام شد باشگاه کیوکوشین ایچی گکی پرو مرودشت قهرمان مسابقات استانی کیوکوشین شد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت :پرسشگری،مطالبه گری وروشنگری فریاد رسای خبرنگاران است / به جد پیگیر دغدغه های صنفی خبرنگاران واصحاب رسانه خواهم بود

11

مرودشت، قهرمان مسابقات کبدی بانوان بزرگسال استان فارس شد

  • کد خبر : 1298
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
مرودشت، قهرمان مسابقات کبدی بانوان بزرگسال استان فارس شد

نائب رئیس هیات کبدی فارس گفت: در این دوره از مسابقات که در رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد تیم هایی از مرودشت، فسا، شیراز، استهبان، نی ریز و ششده فسا شرکت داشتند. فریده مراد پور ادامه داد: پس از اینکه تیم مرودشت در رده بزرگسالان برسکوی قهرمانی ایستاد، تیم فسا عنون دوم کسب […]

نائب رئیس هیات کبدی فارس گفت: در این دوره از مسابقات که در رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد تیم هایی از مرودشت، فسا، شیراز، استهبان، نی ریز و ششده فسا شرکت داشتند.
فریده مراد پور ادامه داد: پس از اینکه تیم مرودشت در رده بزرگسالان برسکوی قهرمانی ایستاد، تیم فسا عنون دوم کسب کرد و تیم ششده هم مقام سوم را به خود اختصاص داد.

ششده قهرمان جوانان
وی اضافه کرد: همچنین در رده جوانان نیز تیم ششده فسا مقام نخست به خود اختصاص داد، تیم های نی‌ریز و استهبان هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
نائب رییس هیات کبدی استان فارس بیان داشت: مریم اخلاق پور مربی تیم بزرگسالان فارس و پریسا رهنما مربی تیم جوانان استان برای انتخاب نفرات برتر در این بازیها حضور داشتند و به زودی نفرات برترجهت حضور در اردوی استانی معرفی خواهند شد.
قضاوت این مسابقات را مژگان شمس زادگان، زهرا با صفت، نازنین شریعتی، لیلا رنجبر، مژده چپویی، لیلا جوکارمقدم، زهرا فرجی و زینب بستانی بر عهده داشتند.

کبدی چیست؟
کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی گوناگون نامیده می شود، این بازی در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود. کبدی ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت احتیاج است.
هر تیم دارای ۱۲ بازیکن (هفت نفر بازیکن اصلی و پنج نفر بازیکن ذخیره) است و تعویض در بازی در زمان های تایم اوت پزشکی و تایم مربی مجاز است و محدودیت عوض کردن وجود ندارد.
زمان بازی ۲ وقت ۲۰ دقیقه ای است و در صورت مساوی بودن ۲ تیم در آخر وقت قانونی پنج حمله از طرف ۲ تیم و چنانچه باز هم مساوی شدند حمله یک به یک پیگیری می شود، تا تیم برنده معلوم شود.

لینک کوتاه : http://ofoghemarvdasht.ir/?p=1298

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.