• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024

اخبار ویژه

پولادمردان وزنه بردار مرودشتی در مسابقات جهانی جوانان اسپانیا امام جمعه موقت  مرودشت گفت : هشت سال دفاع مقدس قطعه بی نظیری از تاریخ اسلام می باشد/دستگاه های خدمت رسان نهضت آسفالت را ادامه دهند امام جمعه مرودشت گفت :هفته وحدت زمان مناسبی برای توجه به مشترکات دینی شیعه وسنی است / شعر وادب فارسی با فرهنگ دینی ما عجین شده است    امام جمعه موقت مرودشت گفت :گلایه امام جمعه موقت مرودشت به قطعی بدون اعلام برق به مردم  / تسریع در پروژه های عمرانی در اولویت دولتمردان قرار گیرد امام جمعه موقت مرودشت گفت :پیاده روری اربعین تداوم مسیر عاشورا است / آزادگان سرافراز ذخائر انقلاب هستند جدول زمانبندی مدیریت اظطراری بار اعلام شد باشگاه کیوکوشین ایچی گکی پرو مرودشت قهرمان مسابقات استانی کیوکوشین شد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت :پرسشگری،مطالبه گری وروشنگری فریاد رسای خبرنگاران است / به جد پیگیر دغدغه های صنفی خبرنگاران واصحاب رسانه خواهم بود

4
فرماندار مرودشت

یکی از اهداف مهم بازآفرینی شهری، توجه به معماری و فرهنگِ اصیلِ ایرانی_اسلامی است

  • کد خبر : 1083
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۴
یکی از اهداف مهم بازآفرینی شهری، توجه به معماری و فرهنگِ اصیلِ ایرانی_اسلامی است
خوشبخت فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در همایش بازآفرینی شهری: با اجرای سیاست های دولت در حوزه مسکن، شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در این حوزه بعنوان یکی از دغدغه های مردمی و بویژه محرومین هستیم.

به گزارش پایگاه خبری افق مرودشت همایش نوسازی و بازآفرینی شهری با استفاده از تجربیات زلزله بم به ریاست فرماندار ویژه شهرستان مرودشت و باحضور کارشناسان شهرداری و سفیر شهر بم و جمعی از مدیران و روسای ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان مرودشت برگزار شد.

دکتر اسماعیل خوشبخت در این جلسه که به مناسبت سالروز حادثه دلخراش زلزله بم برگزار شده بود با اشاره به قرارگیری کشور در کمربند زلزله و لزوم آمادگی و کسب آموزش های لازم توسط مسئولین و مردم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه گفت: برگزاری این همایش در شهرستان مرودشت، همزمان با دیگر نقاط کشور، فرصت مغتنمی را جهت استفاده از تجربیات زلزله بم برای مدیران و مسئولان شهرستان فراهم میکند.
وی قدمت تاریخی شهرهای بم و مرودشت، وجود آثار تاریخی ارزشمند و فرهنگ غنی با پشتوانه تاریخی را خصایص مشترک این دو شهر برشمرده و خاطرنشان کرد: یکی از اهداف مهم بازآفرینی شهری، توجه به معماری و فرهنگ اصیل ایرانی_اسلامی است. دکتر خوشبخت، محرومیت زدایی را از جمله مهمترین سیاست های دولت مردمی سیزدهم عنوان کرده و گفت: با اجرای سیاست های بازآفرینی و همچنین طرح هایی مانند نهضت ملی مسکن، شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در حوزه مسکن بعنوان یکی از دغدغه های مردمی و بویژه محرومین هستیم.
وی تصریح کرد: توجه به بافت بومی، از جمله مسائل مهمی است که تاکنون مغفول مانده است و انتظار می رود مدیران متولی و مجریان طرح، با مطالعه و شناخت کافی نسبت به بافت مناطق اجرای طرح، بخصوص مناطق قدیمی، به حفظ بافت اصیل این مناطق توجه داشته باشند که در همین راستا در محله تل سبز مرودشت تلاش کرده ایم با همکاری دستگاه های اجرایی و کارشناسان، این مهم به انجام برسد. رئیس شورای مسکن شهرستان مرودشت، استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین مردم و سازمان های مردم نهاد را در حوزه بازآفرینی شهری بسیار مهم دانسته و بر تشویق مردم جهت مشارکت در طرح های بازآفرینی شهری با استفاده از بسته های تشویقی تاکید نمود.
وی افزود: علیرغم تمامی مشکلاتی که جهت اجرای طرح جهش ملی مسکن بدلیل کمبود اراضی در مرودشت وجود داشت به لطف خدا، موفق شدیم ضمن شناسایی و معرفی اراضی مناسب، از راهکارهایی مانند نوسازی بافت های فرسوده در راستای اجرای این طرح ملی و جهادی و خانه دار کردن مردم بهره ببریم. دکتر خوشبخت ادامه داد: از نه محله محروم، چهار محله بعنوان محلاتِ هدف در شهر مرودشت انتخاب شده اند که اقدامات بسیار خوبی در این محلات در راستای محرومیت زدایی و بازآفرینی شهری و توانمندسازی محلات در حال انجام است.
گفتنی است در این جلسه کارشناسان شهرداری و سفیر شهر بم، تجربیات خود را در خصوص زلزله بم در اختیار حاضرین قرار داده و سپس مباحث و مبانی مربوط به بازآفرینی شهری، ایمن سازی ساختمان ها و اماکن و راهکارهای نوسازی و احیای بافت های فرسوده تشریح گردید.
خبرنگار:افسانه قهرمانی
لینک کوتاه : http://ofoghemarvdasht.ir/?p=1083

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.