• امروز : شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024

اخبار ویژه

پولادمردان وزنه بردار مرودشتی در مسابقات جهانی جوانان اسپانیا امام جمعه موقت  مرودشت گفت : هشت سال دفاع مقدس قطعه بی نظیری از تاریخ اسلام می باشد/دستگاه های خدمت رسان نهضت آسفالت را ادامه دهند امام جمعه مرودشت گفت :هفته وحدت زمان مناسبی برای توجه به مشترکات دینی شیعه وسنی است / شعر وادب فارسی با فرهنگ دینی ما عجین شده است    امام جمعه موقت مرودشت گفت :گلایه امام جمعه موقت مرودشت به قطعی بدون اعلام برق به مردم  / تسریع در پروژه های عمرانی در اولویت دولتمردان قرار گیرد امام جمعه موقت مرودشت گفت :پیاده روری اربعین تداوم مسیر عاشورا است / آزادگان سرافراز ذخائر انقلاب هستند جدول زمانبندی مدیریت اظطراری بار اعلام شد باشگاه کیوکوشین ایچی گکی پرو مرودشت قهرمان مسابقات استانی کیوکوشین شد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت :پرسشگری،مطالبه گری وروشنگری فریاد رسای خبرنگاران است / به جد پیگیر دغدغه های صنفی خبرنگاران واصحاب رسانه خواهم بود

2
نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان شهرستان مرودشت با اصحاب رسانه 

رئیس دادگستری شهرستان مرودشت از پنج هزار ملاقات مردمی در یکسال گذشته خبر داد

  • کد خبر : 3373
  • ۰۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۶
رئیس دادگستری شهرستان مرودشت از پنج هزار ملاقات مردمی در یکسال گذشته خبر داد
به گزارش پایگاه خبری افق مرودشت -نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان شهرستان...

نشست خبری رئیس دادگستری و دادستان شهرستان مرودشت با اصحاب رسانه

 

رئیس دادگستری شهرستان مرودشت از پنج هزار ملاقات مردمی در یکسال گذشته خبر داد

به گزارش پایگاه خبری افق مرودشت،علی اکبر مظفری رئیس دادگستری شهرستان مرودشت به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: تلاش داریم تا با اجرای برنامه های مختلف در راستای اجرای سیاست های قوه قضاییه تعداد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی شهرستان را کاهش دهیم.

رئیس دستگاه قضا شهرستان با بیان اینکه در یکسال گذشته ۷۱ هزار پرونده ثبت الکترونیکی شده است،بیان داشت: در طول یکسال گذشته ماهانه شش هزار پرونده

به میزان هر کارمند سیصدفقره پرونده وارد دادگستری شهرستان شده است که در

کمترین زمان ممکن رسیدگی به پرونده ها صورت گرفته است.

مظفری با اذعان به اینکه آموزشهای مختلف در بحث قضایی به همکاران داده شده است،افزود: اکثریت جلسه دادرسی و رسیدگی پرونده ها بصورت الکترونیک و با امضا های الکترونیک در پروندها درج میشود که در این اثنا ارتباط الکترونیک با مجموعه فراجا،کلانتری ها و ضابطین قضایی بدون پرونده فیزیکی از طریق الکترونیکی و سیستمی انجام می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان از کاهش جرم مجازات مجرمین و جایگزین نمودن مجازات های مناسب به حبس سخن گفت و بیان کرد:در طول یکسال گذشته پنج هزار ملاقات مردمی در مجموعه دستگاه قضا شهرستان صورت گرفته که از این تعداد

۱۹۰۰ مورد دیدار چهره به چهره با مردم و زندانی ها بوده وبا همکاری دستگاه‌های ذیربط ۱۱۰۰ فقره تسهیلات به زندانیان و خانواده آنان پرداخت شده است.

این مسوول قضایی اظهار کرد: در بحث پرونده های قتل در مجموعه دستگاه قضایی شهرستان با همکاری کانون مصلحین وحکمین قرآنی در دفتر امام جمعه مرودشت در طول کمتر از سه سال گذشته بیش از ۶۰ مورد مصالحه و رضایت داشتیم که در کاهش تولید پرونده در دستگاه قضایی موثربوده و یک رکورد بی نظیر در سطح کشور محسوب شده است.

مظفری در ادامه ضمن تشکر از شورای حل اختلاف دادگستری و با بیان اینکه اعضای این شورا ،جهادگرانه پای کار بودند،اظهار داشت: با همکاری همه جانبه اعضای شورای حل اختلاف و دستگاه های متولی ۵۰درصد پرونده ها در این زمینه به سازش رسیده است.

دادستان مرودشت از مسدود شدن ۷هزار حلقه چاه غیر مجاز در یکسال گذشته در شهرستان مرودشت صحبت نمودو از حفاظت ونگهداری منابع آبی سفره های زیرزمینی سخن گفت .

اسماعیل سیاوش پور دادستان شهرستان مرودشت با تبریک هفته قوه قضاییه و عید غدیر خم،بیان کرد:در راستای سیاست های کلی دستگاه قضا به دنبال پیشگیری از وقوع جرم هستیم.

مدعی العموم شهرستان با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت به عنوان قطب کشاورزی استان محسوب میشود و به تبع مشکلات حوزه کشاورزی آن نیز نسبت به سایر جاهای دیگر بیشتر است،بیان کرد:با همکاری رابطین قضایی و مجموعه شورای تأمین ضمن جلوگیری از حفر و بهره‌برداری چاه های غیر مجاز در یکسال گذشته نزدیک به ۷ هزار چاه غیر مجاز مسدود شدکه به نوعی در سطح کشور آمار بالایی محسوب میشود.

سیاوش پور با گلایه از آن دسته از کشاورزانی که در فصل برداشت گندم ،اقدام به آتش زدن کاه و کلش می کنند،گفت: طبق ماده بیست قانون هوای پاک برای اولین بار نسبت به این موضوع ورود کرده و ضمن اطلاع رسانی از طریق مجموعه جهاد کشاورزی و اداره محیط زیست، تعداد ۱۲۱ فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده است.

سیاوش پور در ادامه از حل مشکلات محلات کم برخوردار همچون طالقانی شرقی و علی آباد سخن گفت و افزود؛طی بازدید های میدانی و نشست های مردمی و با همکاری‌ دستگاه های خدمت رسان مشکل برق این مناطق برطرف شد و مشکلات آب و گاز آنان در غالب انشعاب موقت در حال برطرف شدن می باشد.

دادستان مرودشت از ساماندهی دستفروشان،وانت بار های سیار و کد بندی آنان و تعیین تکلیف این قشر زحمتکش ،حل بخشی از مشکلات ترافیکی شهر،حل مشکل برق شهرک صنعتی،برخورد با بکارگیری نیروهای اتباع بیگانه ،فرار مالیاتی پزشکان،برخورد با آرایشگاه زنانه و غیر مجازی که دخالت در امر پزشکی داشتند ،ساماندهی اصناف و غرفه های تخت جمشید و برخورد با جدیت با مدیران دستگاه های اداری که به هر نوعی ترک فعل نمایند،سخن گفت و توضیحاتی در این زمینه ارائه نمود.

مدعی العموم شهرستان همچنین از ارائه تسهیلات ،کمک بلا عوض ،دادن بسته های معیشتی ،کمک به هزینه درمان و مسکن خانواده زندانیان با همکاری خیرین در غالب پویش نسیم مهر نکاتی را یادآور گردید.

سیاوش پور اشاره ای به موضوع انتخابات پیش رو نمود و افزود:در شش ماهه گذشته سومین انتخاباتی است که در سطح شهرستان برگزار خواهد شد که در این زمینه دستگاه قضا با رویکرد بی طرفانه،عادلانه و غیر جانبدارانه به اجرای قوانین خواهد پرداخت و در صورت هر گونه تخلفات انتخاباتی با مسببان آن برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: مجموعه دستگاه قضایی شهرستان در زمینه پیشگیری از وقوع جرم مقام سوم را در سطح استان دارد و از دستگاه های ذیربط تقاضا داشت همکاری های خود را در زمینه کاهش وقوع جرم،احیای حقوق عامه مردم و مطالبات به حق آنان و موضوع حجاب و عفاف بصورت جهادی در میدان و پای کار باشند.

لینک کوتاه : http://ofoghemarvdasht.ir/?p=3373

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.